O projekcie

Warsztaty, konsultacje i spotkania dyskusyjne – czas na wymianę inspiracji i wiedzy pomiędzy przedsiębiorcami i artystami. „Kultura spotyka biznes” to projekt Obserwatorium Kultury przy Instytucie Kultury Miejskiej. Czy sposoby pracy artystów mogą inspirować przedsiębiorców? Jakie biznesowe umiejętności przydadzą się twórcom? Odpowiedzi na te pytania będą szukać uczestnicy i uczestniczki projektu, który rozpoczął się w maju 2017 roku.

Badania potwierdzają istnienie stereotypów dotyczących artystów i profesjonalistów branży kreatywnej. Dodatkowo dostrzegamy nieobecność kultury w polskim biznesie, pomimo że jest ona podstawowym składnikiem tworzenia strategii ekonomicznych firmy czy samej pracy.

Inspirując się m.in. krajami skandynawskimi chcemy pokazać, jak ważna jest interwencja artystyczna w biznesie. Innowacyjność w gospodarce jest uzależniona od otwartości na inne spojrzenie na świat i uważnej obserwacji współczesnej rzeczywistości.

Cel

Chcemy umożliwić nie tylko przełamanie barier i znaczne poszerzenie kompetencji obu stron, ale i stworzenie nowej sieci kontaktów czy zainspirowanie i rozbudzenie kreatywności uczestników projektu. W tym celu zaprosiliśmy profesjonalistów, którzy swoją wiedzą będą dzielić się w ramach serii warsztatów, spotkań dyskusyjnych, a także konsultacji. Wymiana doświadczeń odbędzie się w interesujących miejscach: pracowniach artystycznych, klubokawiarniach oraz przestrzeniach coworkingowych.

Naszym celem jest również stworzenie bazy wiedzy, na którą będą składały się materiały z realizacji projektu. Na tej stronie internetowej znajdą się informacje o projekcie, artykuły, zdjęcia, wideo, a nawet relacje na żywo. Serwis będzie pełnił nie tylko rolę edukacyjną, ale również inspirował osoby zainteresowane stworzeniem podobnego projektu.

Program

Zaczęliśmy od konsultacji na temat tworzenia wizerunku i alternatywnych źródeł finansowania dla artystów. Następnie była mowa o prawach autorskich i zawieraniu umów oraz o myśleniu projektowym i przedsiębiorczym w działalności artystycznej. W drugiej części projektu odbędą się warsztaty dźwiękowe, rzeźbiarskie i teatralne oraz spotkania dyskusyjne.

O nas

Instytut Kultury Miejskiej ma doświadczenie w organizowaniu różnorodnych działań szkoleniowych, warsztatowych oraz innych akcji podnoszących kompetencje, m.in. w ramach projektów: Sieć kultury, Pracownia Nowych Mediów, Akademia Nowych Mediów czy Aktywna Społeczność.

Stworzyliśmy również obszerny raport “Poszerzenie pola kultury. Diagnoza potencjału sektora kultury w Gdańsku”, który wraz z innymi badaniami posłużył jako inspiracja do stworzenia projektu.

Czujemy się odpowiedzialni za szerzenie otwartego spojrzenia na świat, włączającego kulturę we własne działania. Stąd nasz projekt, który pozwoli kulturze wejść głębiej w sferę biznesu.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt według ustawień przeglądarki.
X